Varuflödesplanerare till Dagab Göteborg, visstidsanställning

Dagab Inköp & Logistik AB

Västra Götalands län, Göteborg

Previous experience is desired

13 days left
to apply for the job

Dagab skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor såsom bl a Hemköp, Willys, City Gross, Snabbgross, Urban Deli och Apohem. Vi utvecklar också egna varumärken, bl.a. Garant, Eldorado och Såklart. Vår verksamhet vilar på goda värderingar för jord, människa och samhälle, vilket genomsyrar allt från sortimentsutveckling, paketering och transport - till hur vi agerar mot våra medarbetare. På så sätt ger vi våra kunder förutsättningar att göra schyssta, hållbara val.

Med andra ord - hos oss är du med och påverkar det vardagliga livet för en sisådär tio miljoner människor, förstå hur viktiga våra medarbetare är för oss. Välkommen du med!

Nu söker vi dig!

Vi söker nu dig som är en driven person som vill arbeta i vårt team med flödesplanerare i Hisings Backa.

Anställningen är en visstidsanställning på 100% där arbetstider är förlagda till dagtid.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som flödesplanerare ansvarar du för att planera, köpa och styra flöden av varor till Dagabs lager med fokus på att analysera och optimera servicegrad, inleveranskapacitet, lageromsättningshastighet, kassationer och kostnader. Du håller löpande kontakt och kommunikation med våra leverantörer.

Dina arbetsuppgifter är bland annat:

  • Operativt och taktiskt planera inflöden av varor till Dagabs lager utifrån efterfrågan
  • Planera och köpa in varor baserat på efterfrågeprognos med målet att optimera en hållbar servicegrad, kapitalbindning, kassationer och kostnader
  • Löpande analysera och justera leverantörs- och artikelparametrar och avvikelser i samband med behovsberäkningen
  • Att utveckla och följa upp nyckeltal för flödet
  • Hantera transportbokningar och ansvara för leveransbevakning av lagda order
  • Följa upp och agera för att inleveranser samt den beställda kvantiteten sker enligt plan
  • Löpande dialog med tilldelade leverantörer samt taktisk planering med utvalda leverantörer.
  • Leda och utveckla arbetet inom tilldelat ansvarsområde enligt avdelningens ansvarsfördelning
  • Leda eller delta i förbättringsaktiviteter internt och mot andra avdelningar som syftar till att effektivisera och/eller förbättra varuflödet
  • Kontakter med interna och externa samarbetspartners med syfte att hitta ständiga processförbättringar

Ansvar och befogenheter

  • Att utföra ovan arbetsuppgifter i enlighet med företagets policyer och riktlinjer
  • Ansvar och befogenhet att leda arbetet inom tilldelat ansvarsområde samt ansvar för ansvarsområdets utveckling

Erfarenhet och kunskaper

För att du ska vara rätt person för rollen så ställer vi följande krav på dig som söker:

  • Högskoleutbildning med inriktning mot logistik/supply chain eller motsvarande utbildning
  • Svenska och engelska i tal och skrift, obehindrat
  • Datorvana och kompetens att använda MS Office Paketet. Kunskap att ta fram, hantera och tolka data i Excel.
  • Förmåga att arbeta i flertal olika och avancerade IT-system
  • Erfarenhet av systematiskt förbättringsarbete

Kompetenser

  • Kommunikativ förmåga som skapar gott samarbetsklimat, delaktighet, glädje och engagemang
  • Strukturerad, resultatorienterad, analytisk
🖐 Was this job fit for someone?
Share

Other jobs in the same field

Maybe it’s time to broaden the search with these available jobs

Keyword / Occupation
Latest posts
  • Information about Statsskuld.se - Improvements on Statsskuld.se: News & Updates
    Tue, 17 Dec 2024 - 08:56
  • Public Opinion - Demoskop: Social Democrats Decline, Center Party Gains
    Fri, 25 Oct 2024 - 14:35
  • National Debt - Sweden's National Debt: Historically Low Level Under Change
    Tue, 8 Oct 2024 - 10:07
  • Professions - Salary and Work as a Study Leader: What You Need to Know
    Wed, 4 Sep 2024 - 18:10
  • Municipality - Tax Pressure in Kiruna Municipality - An Overview of Tax Rates and Economic Challenges
    Thu, 23 May 2024 - 22:26